Piesakies šeit: https://forms.gle/u1oRZFcZaBWGQ2d18
23.04. – 27.04. 10:00-16:00, MPLab, RTU Liepāja; ZIIC FabLab
Darbnīcās būs iespēja apgūt mūzikas instrumentu un interfeisu izgatavošanu, telpiskās mūzikas kompozīciju, skatuves noformējuma veidošanu, unikālas kompozīcijas un performances tehnikas un citas radošas metodes un prasmes.
Darbnīcas notiks RTU Liepāja telpās un Liepājas ZIIC prototipēšanas laboratorijā FabLab.
Marko Timlins (DE/FI)
Kvadrofoniskais Orķestris
23. – 26.04
Darbnīca, kas iepazīstina dalībniekus ar aizraujošo skaņu improvizācijas pasauli.
Šīs darbnīcas laikā mēs izstrādāsim stratēģijas, interaktīvus rīkus un instrumentus kolektīvai skaņas mākslas improvizācijai. Šajā improvizācijā tiks izmantota uz laiku balstīta grafiska partitūra, kurā katrs spēlētājs ir vai nu sūtītāja, vai uztvērēja, vai klausītāja stāvoklī. Šī koncepcija ir iedvesmojusies no Maikla Amana (Michael Ammann) koncertu sērijas “Quadrophonia”. Katru dienu mēs arī klausīsimies izvēlētus skaņu mākslas darbus, kas mums sniegs idejas un iedvesmu. Semināra galarezultāts tiks prezentēts koncertā, izmantojot kvadrofona skaļruņu iekārtu.
Interaktīvu rīku/instrumentu izveide skaņas pārveidošanai laikā. Spēlēšana kopā ar citiem skaņu mākslas orķestrī.
Improvizēšana ar laika notāciju
Telpiskās skaņas sistēmas izmantošana
Šajā darbnīcā var piedalīties ikviens, kam ir mākslinieciska jūtība un aizraušanās ar skaņu. Liels atvērtības un zinātkāres līmenis ir laipni gaidīts. Pamatzināšanas mūzikas programmatūrā, piemēram, Max/MSP vai PureData, arduino mikroprocesoros vai pieredze dzīvajā izpildījumā ir liels pluss, bet ne obligāta prasme. Lūdzam ņemt līdzi jebkuru instrumentu vai skaņas instrumentu, ko varētu izmantot darbnīcas un noslēguma koncerta laikā.
Marko Timlins (Marko Timlin) (DE/FI) ir skaņu mākslinieks un mediju mākslinieks, ieguvis izglītību mūzikas tehnoloģiju jomā Sibēliusa akadēmijā Helsinkos un Makgila Universitātē Monreālā. Viņa mākslinieciskā darbība aptver lielu kinētisku skaņas instalāciju radīšanu, performances ar pašizgatavotām eksperimentālām skaņas mašīnām, fizisko skaitļošanu, novecojušu tehnoloģiju māksliniecisku izmantošanu un interaktīvas multimediju teātra izrādes.
Pēdējos gados viņa darbi tika prezentēti visā pasaulē, tostarp Whitebox Ņujorkā (ASV), Kiasma Helsinkos (FI), Sight & Sound Festival Monreālā (CA), E:vent galerijā Londonā (UK), EMMA (FI), Mal au Pixel Parīzē (FR), RIXC Rīgā (LV), Fylkingen Stokholmā (SE), Neues Museum Nürnberg (DE), Digital Media Festival Valensijā (ES) un Pori mākslas muzejā (FI).
Papildus savai mākslinieciskajai darbībai Marko Timlins labprāt pasniedz un ir pasniedzis Ņujorkas Universitātē (ASV), Karaliskajā konservatorijā “Victoria Eugenia” Granadā (ES), Trosingenas Mūzikas universitātē (DE), Sibēliusa akadēmijā Helsinkos (FI), Karlsrūes Mākslas un dizaina universitātē (DE), Metropolijas Lietišķo zinātņu universitātē (FI) un Somijas zinātnes centrā Heurekā (FI).
Tīmekļa vietne: https://www.timlin.de/
Instagram: https://www.instagram.com/markotimlin
Kristians Faubels (DE)
Elektroniski oscilatori organiskiem rakstiem un poliritmiem
23. – 27.04
Praktiska darbnīca, kurā izstrādāsim elektromehāniskas motorizētas ritmu mašīnas.
Katrs dalībnieks izveidos Eurorack standartam atbilstošu instrumentu,
kurš sastāv no trim oscilatoriem: pirmais veidos pamata ritmu, otrs darbinās motoru vai kontrolēs skaņas modulāro sintezatoru blokos un trešais veidos modulācijas.
Instruments ir modulārs, visi izveidotie instrumenti ir savstarpēji savienojami. Kad instrumenti būs pabeigti, dalībnieki aicināti savienot savus instrumentus vienotā tīklā un kopīgi izpētīt poliritmijas burvību.
Šajā darbnīcā sadarbībā ar Frici Kalveli tiks modelēti un ar prototipēšanas rīkiem veidoti Eurorack standartam piemēroti saskarnes dizaini darbnīcā radītajiem instrumentiem.
Kristians Faubels (Christian Faubel) (DE) ir starpdisciplinārs pētnieks, kurš darbojas dažādās neirozinātnes, autonomo sistēmu izpētes, mediju mākslas un dizaina jomās. Viņam ir doktora grāds elektroinženierzinātnēs un no 2002. līdz 2012. gadam viņš ir veicis pētījumus par autonomām sistēmām Neironu skaitļošanas institūtā. No 2012. līdz 2018. gadam viņš strādāja kā mākslinieks, pētnieks un pasniedzējs Ķelnes mediju mākslas akadēmijā. Savos darbos viņš interesējas par to, kas nodrošina sarežģītu uzvedību un kā tā var rasties no ļoti vienkāršu vienību mijiedarbības un to savstarpējām attiecībām. Savos mākslas darbos, instalācijās, darbnīcās un performancēs viņš cenšas estētiskā dimensijā nodot atziņas par tādiem teorētiskiem jēdzieniem kā pašorganizācija, rašanās vai iemiesošanās. Viņš uzskata, ka viņa mākslas darbi, darbnīcas un performances atbilst filozofisko rotaļlietu tradīcijai, jo tajos apvieno zinātnisko koncepciju mediāciju ar baudījumu un izklaidi.
https://christian.faubel.derstrudel.org/
Līse-Lote Norelius (SE)
Grafiskās partitūras – komponēšana, interpretācija un improvizācija
24. – 27.04
Darbnīcas laikā dalībnieki veidos kopīgu performanci ar improvizācijas elementiem, izmantojot instrumentus, dažādus priekšmetus, sadzīves elektroniku un citus skaņas objektus.
Dalībnieki eksperimentēs ar grafiskām partitūrām, iepazīs dažādas metodes to radīšanai un interpretācijai.
Pētīsim, kādus skaņas avotus var izmantot, lai radītu noteiktas skaņas – vai mēs varam izmantot mājās atrodamus priekšmetus, dabas elementus vai savu ķermeni?
Dalībnieki strādās nelielās grupās, radot skaņdarbu, kura pamatā ir grafiska partitūra. Darbnīcas noslēgumā izveidotais skaņdarbs tiks atskaņots kopīgā performancē.
Līse-Lote Norelius (Lise-Lotte Norelius) (SE) ir jau 25 gadus ir ar pieredzi tradicionālajā afrikāņu mūzikā, eksperimentālajā rokā, pasaules mūzikā un brīvajā improvizācijā. Viņa ir spēlējusi dažādās grupās, piemēram, Bitter Funeral Beer Band un Anitas Livs, kur viņa attīstīja personisku skanējumu ar perkusijām un samplētām skaņām. Vēlme padziļināti pievērsties elektroakustiskajai mūzikai radās akustikas projekta laikā 1996. gadā, kur viņa komponēja savu pirmo 8 kanālu skaņdarbu. Lise-Lote Norelius studējusi elektroakustisko kompozīciju Stokholmas Karaliskajā koledžā 1998-2002. gadam un kopš tā laika attīsta savu darbu ar dzīvo elektroniku un dažādu skaņas avotu apstrādi reālajā laikā. Viņas mūziku raksturo tieksme pēc ritmiskām struktūrām, slāņiem, skaņas rakstura un garām līnijām. Pēdējos gados viņa komponējusi mūziku lentēm, mūziķiem un dzīvās elektronikas skaņdarbiem, teātrim, dzejai, skaņu/video darbiem un dejas izrādēm. Viņa uzstājas gan kā solo māksliniece, gan kopā ar dažādām apvienībām, ko veido mūziķi, dejotāji, horeogrāfi un intermediju mākslinieki, skaņu mākslas, trokšņa, brīvās improvizētās elektronikas, dejas un performances jomās.
https://www.lise-lottenorelius.se/
Šons Pinčbeks (CA)
Atdzīvinot skaņu: ievads dzīvās skaņas telpiskošanas praksēs
23. – 27.04
Šajā darbnīcā tiks pētītas radošas metodes skaņas difūzijai telpā, ko veic ar mikserpults palīdzību, izmantojot astoņu (vai vairāk) kanālu skaņas sistēmu, lai dzīvā režijā prezentētu elektroakustisko mūziku un skaņu mākslu.
Dalībnieki gūs ieskatu skaņas difūzijas izmantošanā, lai strukturētu, izteiksmīgi formulētu un piešķirtu ietekmi fiksēto mediju darbu prezentācijai. Tiks apspriests vēsturiskais konteksts, tehniskie aspekti, kas saistīti ar skaļruņu konfigurācijām un tipiem, vēlamās miksēšanas konfigurācijas un iestatījumi, kā arī difūzijas tehnikas, lai projicētu stereomiksus vairākos skaļruņos koncertzālē. Seminārs ļaus dalībniekiem gūt praktisku pieredzi, lai izpētītu šo dinamisko audio praksi.
Šons Pinčbeks (Shawn Pinchbeck) (CA) ir elektroakustiskās mūzikas komponists un mediju mākslinieks no Edmontonas, Albertas štatā, Kanādā. Kopš 1984. gada viņš aktīvi koncertē, komponē, izdod ierakstus, kūrē festivālus un koncertus, kā arī jau daudzus gadus pasniedz studiju inženieriju, elektroakustisko kompozīciju, filmu skaņu dizainu, Max/MSP/Jitter, datorinteraktivitāti un elektronikas pamatus.
Emīls Žingrēns-Terjēns (CA)
Ievads audiovizuālo darbu radīšanā
23. – 27.04
Šajās darbnīcās mēs centīsimies izprast vizuālās mūzikas radīšanas procesu, veidojot virkni pētījumu, kuros aplūkosim dažādus audio-vizuālās radīšanas aspektus.
Dalībnieki izpētīs un apgūs atšķirīgu pieeju audiovizuālajai radīšanai. Šīs darbnīcas mērķis ir radīt pamatu, lai mākslinieki varētu paši pētīt šos jaunos konceptus turpmākajos darbos.
Nav nepieciešamas iepriekšējas zināšanas, tikai vēlme radīt un spēlēties ar abstraktām idejām. Vēlamas, bet ne pilnīgi nepieciešamas pamatzināšanas par mūzikas radīšanu un digitālās audio darbstacijas lietošanu. Katram dalībniekam ir nepieciešams kaut kas, ar ko fiksēt skaņu un attēlus (skaņas ierīces, mikrofoni, fotoaparāts un/vai vienkārši mobilais tālrunis). Viņiem būs nepieciešams arī dators, kurā var darbināt rediģēšanas programmatūru.
Emīls Žingrēns-Terjēns (Émile Gingras-Therrien) (CA) ir Monreālā dzīvojošs autors, komponists un izpildītājs, kurš darbojas dažādās Monreālas skatuves jomās. Viņa kompozīcijas projekti saistīti ar Musique Visuelle, jaukto mūziku, improvizāciju un kolektīvo radīšanu. Projektā llAMKAll kopā ar draugu un kolēģi Žozē Gabriēlu Bazānu-Gautjē (José-Gabriel Bazán-Gauthier) viņš strādā pie eksperimentālas, spontānas un sociāli angažētas audiovizuālās mākslas gan tematikas, gan skaņas un vizuālās estētikas ziņā. Pēc Monreālas Universitātes absolvēšanas 2024. gadā, iegūstot bakalaura grādu jauktajā kompozīcijā, Emīla mērķis ir vairot savus mākslinieciskos projektus un iekarot sev vietu Monreālas mākslas ainā.
Julie Delisle (CA)
Interaktīvi audio un mūzika ar Wwise
23. – 27.04
Šajā darbnīcā apgūsiet pamata prasmes, lai sāktu strādāt ar Wwise – jaudīgu rīku kopumu, kas ļauj radīt interaktīvu audio pieredzi un reāllaika performances telpiskās vidēs.
Aplūkosim, kā veidot skaņas ainavu, radot variācijas par jau esošiem skaņas materiāliem, reakcijas mehānismiem un pētot dažādas stratēģijas virtuālo telpu radīšanai. Darbnīcā būs arī iespēja izpētīt nelineāru mūzikas radīšanu, kā arī telpiskumu dažādās uzstādījumu konfigurācijās.
Nav nepieciešama pieredze kodēšanā vai audiovizuālajā jomā; pieredze skaņas dizaina un/vai mūzikas jomā ir ļoti noderīga. Dalībniekiem jāierodas ar savu klēpjdatoru, kurā ir instalēts Wwise (saite zemāk).
Wwise (Audiokinetic): http://www.audiokinetic.com/en/products/wwise
Lejupielādē Audiokinetic launcher http://www.audiokinetic.com/en/download
Džūlija Delisla (CA) ir komponiste, daudznozaru pētniece, kas specializējas digitālajā audio, un flautiste. Viņa absolvējusi Freiburgas Mūzikas augstskolu un Monreālas mūzikas konservatoriju un piedalījusies vairākos starptautiskos festivālos, tostarp Monreālas Contemporary Lab (Kanāda), Impuls akadēmijā (Grāca, Austrija) un Improcon festivālā (Desinić, Horvātija). ), gan kā flautiste, gan kā dzīvās elektronikas mūziķe.
Džūlija Delisla Monreālas Universitātē studējusi akustiku, datormūziku un muzikoloģiju. Instrumentālā tembra izpēte no dažādām perspektīvām (instrumentālā, vēsturiskā, uztveres un skaitļošanas) pamatīgi mainīja veidu, kā viņa uztver, klausās, modulē un aranžē skaņas, un turpina ietekmēt viņas radošos procesus, kurus ietekmē arī to spēcīgais spēks. interese par ķīniešu cīņas mākslu un matemātiku.
Pēc doktora grāda iegūšanas. muzikoloģijā (Université de Monréal) un pēcdoktorantūras stipendiju Mūzikas uztveres un izziņas laboratorijā (Schulich School of Music, McGill University) projekta ACTOR ietvaros (par “Orķestrācijas analīzi, radīšanu un mācīšanu”), viņa sadarbojas. uz pētniecības-radīšanas projektu Sheng! (Collegium Musicae, Sorbonne Université), koncentrējoties uz Āzijas mutes orgānu un to mūzikas izpēti, un ir daļa no tiešsaistes žurnāla “Analīzes” (IRCAM) zinātniskās komitejas, kuras mērķis ir dokumentēt jauktās mūzikas repertuāru.
Būdama Wwise sertificēta trenere, Džūlija Delisla šobrīd aktīvi darbojas digitālo audio tehnoloģiju izstrādes jomā spēļu audio, interaktīvā audio, kā arī virtuālās un papildinātās realitātes jomā. Viņa studē elektroakustisko kompozīciju Monreālas konservatorijā (Kanāda) pie Luisa Duforta.
Mārtiņš Zutis (LV)
Pasākumu vizuālais noformējums
24. – 27.04
Darbnīca aicina dalībniekus mentora pavadībā improvizētā manierē veidot festivāla noslēguma pasākuma acīm tveramo daļu – no scenogrāfijas līdz pasākumu pavadošajām vizualizācijām.
Darbnīcas mērķis ir iepazīstināt tās dalībniekus ar VJ(video žokeju) kultūru, vizualizāciju rīkiem un programmatūru kā arī veidot pasākuma vizuālo noformējumu.
Dalībniekiem būs iespēja, gan digitāli veidot vizualizācijas, gan iegrimt rokdarbos, veidojot pasākuma dekorācijas. Pasākuma noformēšanā paredzēts izmantot dažādus materiālus – gaismu atstarojošas stikla prizmas, servo motorus, kā arī demokrātiskākos cilvēkiem pieejamos materiālus – gaisu un plastmasas maisiņus kustīgu skulptūru veidošanai.
Dalībai darbnīcā nepieciešams dators. Ērts darba apģērbs.
Mārtiņš Zutis (LV) (dz. 1988) ir viens no jaunās ilustratoru paaudzes pārstāvjiem, kurš darbojies gan grāmatniecībā un grafikas dizainā, gan animācijā un video mākslā, veidojot klipus pašmāju mūziķiem un koncertu vizualizācijas mūziķu apvienības Dirty Deal Audio paspārnē.
Ieguvis maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijas VIzuālās komunikācijas apakšnozarē, sadarbojies ar pašmāju grāmatizdevējiem un ilgstoši publicējies prestižajā komiksu žurnālā “Kuš!”. Mārtiņš šobrīd
turpina studijas LMA Profesionālajā doktorantūrā, pētot attēlu sekvenču spēju veidot nozīmi gan mijiedarbībā ar tekstu, gan bez. Komiksos viņš bieži izmanto vārdu spēles un asprātīgi risina matemātiskas problēmas. Darbi ir publicēti “Kuš!” un “Popper”.
https://martinszutis.lv/page/4
Paula Vītola (LV), Rohīrs Jupeins (NL/LV), Fricis Kalvelis (LV)
MOCI
24. – 27.04
MOCI (MOdular Crankshaft Instrument) ir mehānisks instruments, kurš apvieno vairākus moduļus, veidojot kinētisku instalāciju un ritmisku skaņas kompozīciju.
Radošajā darbnīcā dalībnieki izgatavos savus MOCI moduļus, kuri veidoti pēc vienotiem parametriem. Visi moduļi savienoti ar vienu centrālo asi, kura rotējošo kustību pārvērš ritmiskās kustībās un skaņās.
MOCI pamati ir izgatavoti no pavisam vienkāršiem materiāliem – plastmasas caurulēm, koka un savienotājiem. Savu moduļu izgatavošanai dalībnieki aicināti radoši izpausties, jo tos iespējams izgatavot gan no pavisam vienkāršiem materiāliem – plastmasas caurulēm, koka un dažādiem atrastiem materiāliem un objektiem, gan arī izstrādājot moduļu elementus arī ar 3D printeri, lāzergriezēju un citiem CAD rīkiem.
Darbnīca aicina dalībniekus domāt radoši, reizē apgūstot mehāniskā un skaņas dizaina metodes. MOCI ir lieliski piemērots dizaina prasmju un domāšanas attīstīšanai, jo katram dalībniekam ir iespējams iziet visam dizaina projektu veidošanas ciklam (analīze, ideju attīstīšana, risinājumu izstrāde, izvērtēšana), pētot un domājot dažādus risinājumus savas unikālās kustības vai skaņas izveidei, kā arī objektu tehniskajiem un vizuālajiem risinājumiem.
Radošā darbnīca notiks ZIIC FabLab Liepāja.
https://moci.aste.gallery/
Rohirs Jupeins (Rogier Jupijn) (NL) ir radošais inženieris un dizainers. Rohirs ir ieguvis vairākas izglītības jomās Interaktīvā Mediju Māksla un Tehnoloģiskā izglītība. Viens no galvenaijiem Rohira profesionālās darbības virzieniem ir neformālā izglītība dizainā, elektronikā un prototipēšanā. Apvienojot šīs jomas Rohirs ir izstrādājis un vadījis radošās darbnīcas bērniem, jauniešiem, studentiem un jaunajiem māksliniekiem jau kopš 2014. gada.
Paula Vītola (LV) ir skaņas un mediju māksliniece, kura interesējas arī par mehānisko dizainu un prototipēšanu, DIY kultūru un tehnoloģiju materialitāti. Regulāri sadarboijas ar Rohiru dažādu saskarņu izgatavošanā un radošo darbnīcu metožu izstrādē.
Fricis Kalvelis (LV) mākslinieks, dizaineris Gamechanger Audio, iepriekš – RTU Zinātnes un inovāciju centrā.
Mākslinieka mājaslapa: https://neviensne.tumblr.com/
Ģirts Ozoliņš (LV)
DIY sintezatoru moduļu izveide uz mki x es DIY.EDU prototipēšanas platformas
25. – 26.04
Radošajā darbnīcā tiks izmantota izglītojoša Erica Synths DIY moduļu sērija, kas ir paredzēta, lai ieinteresētu cilvēkus elektronikas inženierijā, mūzikas tehnoloģijās un elektroakustiskajā mūzikā.
Darbnīcā izmantojot mki x es.EDU DIY prototipēšanas komplektus katrs no dalībniekiem izveidos savu sintezatora moduli, un darbnīcas noslēgumā visas darba stacijas saslēgs vienotā sintezatorā. Noslēgumā dalībnieki sniegs eksperimentālu improvizētu performanci.
Ģirts Ozoliņš (LV) izveidojis Rīgā bāzēto uzņēmums Erica Synths, kas kļuvis par vienu no pasaulē lielākajiem un apbrīnotākajiem elektroniskās mūzikas aprīkojuma un modulāro sintezatoru ražotājiem, kas piegādā aparatūru Depeche Mode, The Chemical Brothers un citām zvaigznēm. Erica Synths komandu veido vizionāri, inženieri un mūziķi. Viņi ir cītīgi strādājuši, lai radītu Eurorack moduļus un galda datorinstrumentus, kas izmaina darba procesu, neatkarīgi no tā, vai tie paredzēti producēšanai studijā, dzīviem priekšnesumiem uz skatuves vai izglītības mērķiem klasē. Viņi cenšas piedāvāt visaugstāko iespējamo kvalitāti attiecībā uz to, kā rīki izskatās, skan un darbojas. Visi instrumenti ir izstrādāti un ražoti Latvijā.