Darbnīcas

Piesakies te: https://forms.gle/1jc3cXLdHkKBcvoi8


“Vakara INTRO: Interaktīvs WebAudio and/or/xor Teksts” vad. Tobias Hartmann

31.05. – 01.06. 17:00-19:00, LiepU

Īsās formas vakara INTRO darbnīcā dalībnieki eksperimentēs ar mūsdienīgām un bezmaksas pieejamām iespējām, lai radītu interaktīvus tiešsaistes mākslas darbus, rīkus, webApps, webExperiences, trikus u.c. Izmantojot https://cables.gl, tiks pētīti tādi līdzekļus kā WebAudio, Spatial Audio, FaceTracking, MotionCapturing. Darbnīcā koncentrēsimies uz to, lai maksimāli izmantotu jau ierīcē iebūvēto aparatūŗu, piemēram, datora kameru, mikrofonu vai skārienekrānu. Darbnīcas dalībniekiem vēlams izveidot savu cables.gl kontu, kā arī iepazīties ar cables.gl jau pirms darbnīcas, apskatot pamācības un citu cilvēku jau veidotos ”patchus”.

Tu vari piedalīties šajā darbnīcā arī, ja esi jau pieteicies dienas darbnīcām – tās nepārklājas!

Iepriekšēja pieredze kodēšanā nav nepieciešama. Uz darbnīcu jaņem līdz savs dators/planšetdators, ieteicams paņemt arī savas austiņas.

Tobiass Hartmanis ir skaņas un digitālais mākslinieks un pētnieks. Ieguvis doktora grādu Hochschule für Musik und Tanz Köln 2022. gadā, veicot pētījumu par samplēšanas tēmu. Pašlaik strādā Ķelnes Mediju mākslas akadēmijā.

https://hartmanntobias.de
@tob_har (Instagram)


Photo by Pitt Wenninger

“Sonic Fiction” vad. Friedemann Dupelius (DE)

30.05. – 03.06. 10:00-16:00, LiepU

Ko zina skaņa? Kādus naratīvus mēs varam nolasīt skanošajā apkārtnē? Kā ar skaņas palīdzību varam komunicēt un stāstīt zināšanas, idejas, spekulācijas un fantāzijas? Un kāda ir valodas loma tajā?

Darbnīcas dalībnieki izmēģinās un meklēs dažādus formātus, lai sintezētu skaņu, domas un/vai fikciju – tādus kā Skaņas Rakstus (Audio Papers), Skaņu Fikciju (Sonic Fiction), Eksperimentālas Radiolugas (Experimental Hörspiele) un epistēmiskus DJ setus.

Iepriekšējas zināšanas nav nepieciešamas, taču var noderēt iemaņas skaņas ierakstīšanā, montāžā vai elektronisku mūzikas instrumentu spēlē. Darbnīcas noslēgumā dalībnieki tiks aicināti veidot savu darbu, kuru prezentēt kā performanci vai izstādes formātā.

Frīdemans Dupelius (DE, Friedemann Dupelius) darbojas ar skaņu un valodu. Savā darbībā viņš svārstās starp māksliniecisku, žurnālistisku un dokumentālu pieeju, kas savstarpēji ietekmē viena otru un bieži sastopas visas vienlaikus vienā darbā. Kā Friday Dunard viņš rada žanrā plūstošu elektronisku mūziku, kuru izdod, performē dzīvajā vai miksē DJ setos. Ar pseidonīmu Wednesday Dupont viņš veido radio lugas, publicē skaņas pētījumus, digitālus un akustiskus tekstus radio, festivāliem un internetā. Frīdemans ir Ķelnes eksperimentālā kora Γλώσσα (Glóssa no grieķu. Valoda) un vairāku kolaboratīvu mūzikas projektu dalībnieks. Viņš raksta radio apskatus un tekstus par elektronisku, eksperimentālu un laikmetīgu mūziku un citām akustiskās tagadnes parādībām. Kā kurators aktīvi darbojas Ķelnē, mūzikas izdevniecībā SPA un skaņas mākslas notikumā Brückenmusik. Peter Behrens School of Arts, Diseldorfā dizaina studentiem pasniedz skaņas fenomenus.


“Skaņas sintēze ar MAX un Modulāro sintezatoru” vad. Platons Buravickis (LV) 

30.05. – 03.06. 10:00-16:00, LiepU

Sintēzes darbnīcā tiks apskatīti Max/msp skaņas programmēšanas pamati, skaņas analīzes metodes, skaņas sintēzes metodes (Additive un Granular), modularā sintezatora slēgumi un sinhronizācijas principi, lai precīzāk kontrolētu to ar datoru. Komponists Platons Buravickis dalīsies savā pieredzē, kā izmantot improvizāciju skaņdarba radīšanā.

Darbnīcā apgūs Max/msp programmēšanas pamatus, modulāro sintezatoru saslegšanas pamatus, modulāra sintezatora savienojumu ar datoru, lai konkrētāk kontrolētu sintezatoru.

Dalībniekiem līdzi jāņem savu datoru ar instalētu Max/msp: https://cycling74.com/downloads un Reaper Audio DAW: https://www.reaper.fm/download.php

Platons Buravickis (1989) – akadēmiskās mūzikas komponists, pianists un improvizators. Mācījies kompozīciju kopš bērnībās, tad ieguvis maģistra grādu JVLMA. Īpašu vietu viņa daiļradē aizņem elektroakustiskā mūzika. Viņš darbojas gan konkrētas mūzikas laukā, gan arī komponē mūziku, balstītu uz skaņas sintēzi, izmantojot gan datoru, gan analogos sintezatorus. Respektīvi – viņš veido skaņas ainavas no dažādos apstākļos ierakstītām skaņām, kā arī konstruē virtuālus instrumentus/moduļu algoritmus, kurus arī spēlē.


 

“Vizualizāciju programmēšana reāllaikā ar Hydra” vad. Olivia Jack (US/DE)

30.05. – 03.06. 10:00-16:00, LiepU

Ievads programmēšanā reāllaikā (live coding), izmantojot tiešsaistē bāzētu video sintezatoru ”Hydra” (http://hydra.ojack.xyz/). Darbnīcā varēs apgūt programmēšanas pamatus, lai veidotu ”glitch” video efektus un ģeneratīvas grafikas.

Darbnīca tiks sadalīta vairākās daļās:

I daļa

– Ievads dzīvo video veidošanā programmējot reāllaikā 

– Analoģijas starp skaņas un vizuālo sintēzi: svārstības, modulācija

II daļa

– Rekursija un teselācija dabā

– Video slēgumu izmantošana, lai modelētu haotiskas sistēmas: atgriezeniskā saite, fraktāļi un glitch.

III daļa

– Kopīga tiešsaistes improvizācija

– Vizualizāciju veidošana dzīvajai skaņas performancei

Darbnīcā apgūs pamatus reāllaika koda rakstīšanā, lai radītu glitch video efektus un ģeneratīvas grafikas. Tiks izmēģināta kameras signāla izmantošana un vizualizāciju veidošana dzīvajām performancēm kā arī vizualizāciju ievietošana DIY mājas lapās.

Dalībniekiem nav nepieciešamas iepriekšējas zināšanas programmēšanā. Līdzi jāņem laptops un var ņemt līdzi webkameras vai MIDI kontrolierus, ja tādi ir pieejami. 

Olivia Jack ir programmētāja, māksliniece un pasniedzēja. Izstrādājusi dažādus pārlūkprogrammās balstītus radošos rīkus, tostarp Hydra – tiešsaistē kodējams video sintezators, PIXELSYNTH, un LIVE Lab. Viņa veido audiovizuālus instrumentus un bieži sadarbojas ar mūziķiem un dejotājiem, veidojot dzīvās performances. Savu darbu ir prezentējusi starptautiski, vadot darbnīcas, veidojot performances tādās vietās kā Planetario de Bogotá (Kolumbija), Centro Nacional de las Artes (Mehiko), Hangar (Barselona), CTM Festival (Berlīne), Oscillation Festival (Beļģija), un citās. Sākotnēji no Sanfrancisko, Kalifornijā. Pašlaik māksliniece bāzējas Berlīnē, Vācijā. https://ojack.xyz


 

“Skaņas dizains un triki programmā Adobe Audition” vad. Reinis Semēvics (LV)

30.05. – 03.06. 10:00-16:00, LiepU

Darbnīcas fokusā būs skaņas ieraksta apstrāde, padziļināta frekvenču manipulēšana, un toņu ģenerēšana. Reinis Semēvics sniegs ievadu skaņas kompozīcijas veidošanā, digitālu efektu lietošanā un idejas iznešanā caur skaņu. Adobe Audition ir profesionāla audio darbstacija, kas ir daļa no Adobe Creative Cloud, to var lietot jebkādu skaņas efektu radīšanai, miksēšanai un dizainam, gan mūzikā, gan filmās un multimediju projektos.

Darbnīcā tiks apskatītas skaņu frekvenču manipulāciijas un triki audio apstrādes programmā Adobe Audition.

Dalībniekiem nepieciešams: savs dators, Adobe Audition programma (jebkura versija, var instalēt tieši pirms darbnīcas – free trial 7 dienām). Ja nepieciešams dators ar programmatūru, to jānorāda piesakoties darbnīcai. Skaņas ierakstus sagādās darbnīcas vadītājs.

Reinis Semēvics ir skaņu mākslinieks, lektors Latvijas Mākslas akadēmijā un viens no interneta radio platformas ‘’Tīrkultūra / Unexpected Sources Audio Gallery Radio’’ veidotājiem. R_R_ ir Reiņa mūzikas projekts, kurā autors veido skaniski piesātinātus darbus, kombinējot dažādus skaņu ierakstus. 2020. gadā iznāca R_R_ debijas albums ‘’Train of Thought’’, kuru izdeva Hamburgas ierakstu kompānija ‘’Growing Bin’’. https://rraudio.bandcamp.com/album/train-of-thought-2

https://linktr.ee/reinisramans


 

Photo by Katharina Hauke (2017)

“Sonic Positioning” vad. Antye Greie-Ripatti (AGF) (DE/FI)

30.05. – 03.06. 10:00-16:00, LiepU

Darbnīcā pētīsim un veidosim skaņu, klausīsimies, kritizēsim un reflektēsim par to. Atvērsim ausis šī brīža pasaulei un mēģināsim identificēt savu māksliniecisko pozīciju. Pētīsim jautājums: Kas ir politiskā skaņa? Kas ir kolektīvā skaņa? Kā sevi pozicionēt izmantojot skaņu? Vai skaņa var būt transformatīva? Mēs klausīsimies un analizēsim rec-on.org pieejamos ierakstus un praktizēsim dažādas metodes skaņas veidošanā. REC:on –> politiskai skaņas darbības un klausīšanās vieta –> iegūta no kompozīcijas tehnoloģijām ⥉ skaņas audzēšanā ⤹ savienojumu audzēšanai ‡ ⁜ ⁂ ⁁ ※ skaņa kā augšana ✸ #soundasgrowing

Darbnīcā veidosim kolektīvu skaņas kompozīciju, kas tiks publicēta rec-on.org

Šī darbnīca ir paradzēta ikvienam, kurš ir ieinteresēts skaņā, tehnoloģijās un kritiskajā domāšanā. Dalībnieki var ņemt līdzi jebkādus priekšmetus, tekstus, instrumentus, ierakstītājus, skaņas atskaņošanas ierīces vai jeb ko citu, kas šķiet interesants un var būt noderīgs kolektīvajam radošumam.

Antye Greie-Ripatti (AGF) ir skaņas skulptore, skaņas māksliniece un skaņas mākslas kuratore/koordinatore, dzejasproducente (poemproducer) un intersekcionāla feminisma tīklotāja. Viņas darbos ir akcentēta valoda, skaņa, klausīšanās, balss un politika, ko varētu raksturot kā feminisma skaņas tehnoloģijas, kas izpaustas jauktu mediju, audiovizuālās dzīvās performancēs, digitālā komunikācijā, skaņu instalācijās, radio, filmu, teātru un tiešsaistes pasūtījuma darbos. 2020. gadā viņa dibināja RECon (rec-on.org) – politiskas skaņas darbības un klausīšanās izstāžu vieta un skaņas aktīvistu satikšanās punkts. Viņas darbi ir izstādīti un performances ir notikušas muzejos, auditorijās, teātros, koncertzālēs un klubos visā pasaulē, tādos festivālps kā Ars Electronica Linz, Sonar Barcelona, CTM Berlin, GRM Festival Paris, Tuned City, Roskilde, un daudzos citos. Aktīva kopš agrajiem 90’tiem, viņa ir sadarbojusies ar ievērojamiem elektroniskās mūzikas māksliniekiem, tādiem kā franču pioniere Eliane Radigue, vācu leģendām Gudrun Gut un Ellen Allien, britu avantgarda pārstāvi Kaffe Matthews, somu IDM dārgumu Vladislav Delay un klasiskās mūzikas komponistu Craig Armstrong. Klausies rec-on.org – politiskas skaņas klausāmtelpa.

AGF: @poemproducer https://systerserver.town/@poemproducer 

position: https://rec-on.org

music: https://agf-poemproducer.bandcamp.com https://stream.resonate.coop/artist/1056

projects: https://antyegreie.com/

locality: https://haiart.org/

networks: tw @female_pressure @eastblocsound

#sonicwilderness


 

“Skaņa, Medijs un Teksts” vad. Artūrs Punte (LV)

30.05. – 03.06. 10:00-16:00, LiepU

Izvēloties sev tuvākos materiālus un medijus, darbnīcas dalībnieki radīs un attīstīs savus radošos darbus dzejnieka un mākslinieka Artūra Puntes vadībā. Darbnīcas ievadā meistarklases formā Artūrs Punte iepazīstinās ar savu māksliniecisko pieredzi, gan radošo domu attīstību darbojoties starpžanru un sintētiskajā mākslā, gan netradicionāliem veidiem, kā strādāt ar dzeju un tekstu, lai darba vēstījumu aiznestu publikai. Darbnīcas turpinājumā dalībnieki iepazīstinās ar sevi un savu tuvāko mediju un kopīgi strādās pie jauna mākslas darba veidošanas, meklējot saikni starp skaņu, mediju un tekstu.

Darbnīca paredzēta radošuma attīstīšanai un dod iespēju mentora pavadībā savu ideju novest līdz mākslas darbam.

Pirms darbnīcas dalībniekiem vajadzētu izvēlēties medijus ar kuriem strādās darbnīcā. Tā kā katrs dalībnieks iespējams darbosies citā tehnikā, tad vēlams ņemt līdzi savus darba instrumentus atkarībā no izvēlētā medija. Kā savus var izvēlēties gan tādus, kuros jūtas jau spēcīgs, gan tādus ar kuriem ir ieinteresēts eksperimentēt.

Artūrs Punte (1977) ir dzejnieks un mākslinieks, kas aktīvi strādā starpdisciplināros žanros. Četru dzejas grāmatu autors, vairāku mākslas izstāžu līdzautors. Redaktors, sastādītājs un izdevējs. Viens no apvienības Orbīta (orbita.lv) dibinātājiem un dalībniekiem. Orbītas sastāvā vairākas reizes bija nominēts Purvīša balvai, saņēma Sergeja Kurjohina balvu, Literatūras gadabalvu, Zelta Ābeli un citus apbalvojumus. Pēdējos gados Artūrs ir pieversies skaņas instalāciju žanram un nekonvencionālo skaņas instrumentu radīšanai un izstrādāšanai. Cēsu mākslas festivālā 2020 bija izstādītas četras Artūra Puntes un Jēkaba Voļatovska skānas instalācijas no cikla “Izmisuma apoloģija”, bet tā paša gada sākumā, kā Orbītas dalībnieks, Artūrs veidoja izstādi “Nākotnes perspektīva” LNB; pern Rīga IFF pirmizrādi piedzīvoja Orbītas dzejas koncertfilma “Motopoiesis”, kas gada biegās piedalījās arī Kochi Muziris bienālē Indijā – tie ir tikai daži mākslas un kultūras projekti, kuros A.Punte piedālās kā autors un līdzautors. Artūra Puntes youtube kanāls: https://www.youtube.com/@puntext


 

“Liepājas skaņu vietas” vad. Maksims Šenteļevs (LV)

30.05. – 03.06. 10:00-16:00, LiepU

Darbnīca piedāvā saudzīgu intervenciju pilsētas vidē, nostādot tiešā saskarsmē ar novietnēm raksturīgiem objektiem un to veidoto skaņu telpu. Mākslinieku darbība novietnes kontekstā tiek apvienota ar skaņu ierakstīšanas praksi, izmantojot telpu kā instrumentu un tajā atrastos objektus, kā skaņu rīkus. Darbības fokusā ir telpa, kurā mākslinieks kā aktieris un pētnieks ar skaņas palīdzību izmeklē apkārtējās vides kvalitātes un savu vietu tajā. http://bernurits.com/daritava/rsv.html

Darbnīcā apgūs: skaņu improvizācijas paņēmienus novietnē (insitu), bez iepriekšsagatavotiem instrumentiem. Izzinoši pētniecisko pieeju telpas skaniskajām kvalitātēm. Vides skaņu ieraksta paņēmienus.

Novietnes, kuras apmeklēsim ir nesagatavotas, tas nozīmē ir jābūt uzmanīgiem un atbilstoši apģērbtiem. Vēlamais aprīkojums: darba cimdi, ērts darba apģērbs, kurā ir viegli kustēties, nav žēl sasmērēt, vēlams lai apģērbs ir kluss – jaka, bikses nečaukst, zābaki ir ar izturīgām zolēm, kas neklab. Ērta cepure. Putekļu maska. Pieres lukturis. Silta tēja vai kafija un našķis – katram līdzi ja vēlas. Var paņēmt mazu paklājiņu uz kā apsēsties. Ja ir – var paņemt kompaktu rekorderi, austiņas, mikrofonus. Ja ir var paņemt vālītes vai lociņus, kurus nav žēl izmantot spēlējot uz sarūsējušām un noputējušām ēku daļām.

Maksims Šenteļevs (dzimis 1978. g.) ir arhitekts un skaņu mākslinieks no Rīgas, Latvijas. Darbos, kas balstīti lauka ierakstos pievēršas dziļās klausīšanās, skaņu meditācijas un skaņu ekoloģijas tēmām. Kopš 2007. gada koordinē skaņu mākslas projektu “bernurits”. Organizē skaņu mākslas meistarklases, Latvijā un ārvalstīs. Kopš 2013. gada vada kursu Mūzika Komunikācijā augstskolā RISEBA. Ir skaņu noformējumu autors filmām, teātra uzvedumiem, performancēm, instalācijām un izstādēm. Autora darbi tapuši sadarbībā ar Jauno Rīgas Teātri, Teātra Institūtu, LNB, LVMM, LLMC, Bolderājas Grupu, Radio NABA, mēdiju un starpnozaru mākslas organizācijām: RIXC, Serde, Moks, I-dejas māja; festivāliem: Skaņumežš, Zemlika, Sansusī, Komēta, Labadaba, Pozitivus, Arēna, Baltā Nakts, Muzeju nakts, Survaival Kit, ; animācijas un kino studijām Atomart, Multenkulten, Baltic Analog Lab, kultūras centru Lauska.

www.bernurits.com
https://www.mixcloud.com/myym/
https://www.youtube.com/@habitatsystem5741